Sommar

Äntligen kom sommaren med strålande sol och värme. Jag älskar det.

Livet på landet har sin stilla lunk, men ack så fort dagarna rullar på. Halva semestern har gått. Det tog ett par dagar att få in semesterfarten, men nu njuter jag för fullt.

Vi har ju haft några projekt till semestern och har lyckats betat av flera och verkligen gjort helt färdigt, ingen liten detalj som vi tar sen. 😊

I onsdags hyrde vi en skylift för att byta vindskivorna. Och vilket lyft det blev. 😂😂

Vi hade hjälp av både Lukas och min syster. Lukas kör grävare på jobbet och hade otrolig koll på alla spakar. Skulle vi gjort det själv hade nog en förmiddag gått åt för att lära oss lyften. Vilken otrolig skillnad det blev med nya vindskivor, som ett nytt hus. Vi passade även på att bättra på målning här och där.

Lukas har ju nyligen fyllt år ( även syrran, samma dag) så det blev tårta. I stugan för man det lätt för sig. Köpt tårtbotten, köpt citronfromage, vispa grädde och på med blåbär. Enkelt och så gott.

Jag fick en jättefin present av min syster, hennes växthus som hon tänkt sätta ihop men aldrig blivit av. Dock behöver det en sockel av något slag så det får bli nästa års projekt. Fast vi satte iallafall ihop stommen medan minnet av hur hon skruvat isär den för transport var färskt. Hon hade en av sina hundar med sig så på kvällarna tog vi långpromenader, antingen i skogen här eller så åkte vi iväg till något spår. Ena dagen blev det älvpromenaden i Avesta. Det är så vackert och man går oftast lite skyddat i skogskanten. Vi hade turen och såg en bäver flera gånger som var på väg åt samma håll som oss. Den simmade och dök.

Lämna en kommentar