Verkligheten kallar

Hur fort har inte fyra veckor gått? Det är lite tur att vädret varit ganska dåligt ett par dagar, det gör det lite lättare att gå tillbaka till vardagen.

Känns ändå jobbigt att släppa slöa dagar utan tider och krav. Ta det lite som det kommer. Sen kommer jag ju sakna trädgården. Det blommar fint nu. Ska bli spännande att se om det finns några levande blommor kvar på jobbet!? Förra året fixade övriga personalen det fin-fint och då var det ju så himla varmt och torrt så jag har stora förhoppningar att det är prunkande även i år.

Det sista vi gjorde i stugan innan vi åkte hem i lördags var att fästa plastfilm på köksbänken som verkligen sett bättre dagar. Det blev toppen. Jag var lite orolig att inte få det bra utan med bubblor och glipor, men med teamwork blev det snyggt. Lidl hade kampanj på filmen 10meter för 100kr så det håller väl så länge det håller. Nu ser det otroligt kalt ut eftersom varenda pryl plockats bort från bänken. Tyvärr händer det aldrig annars. Vi har en liten bänkspis, vattendunk och annat där annars. Plus alla bra att ha grejor som töms ur fickor, verktyg, pennor, mobilladdare, ja ni vet hur det blir när plats finnes. 😊

Jag och Theo åkte till Kungsbyn djurpark som ligger precis innan Västerås. Den är tydligen under uppbyggnad igen men var helt ok. Ett plus var att man får ta med sig hund dit. Som vi skrattade när vi såg lamadjuren. De var så gulliga med sina frisyrer. Till saken hör att Theo är jättenoga med sin frisyr och allt ska ligga rätt. Här hade han mött sin överman!!😁

Kamelernas frisyrer var också snygga! Lite tunnhåriga kanske.

Snart dags för sängen om man ska orka upp imorgon. Ha klockan på ringning för första gången på fyra veckor. Känns lika kluvet att sluta semestern som det var att börja den. Fast det betyder att jag har ett jobb jag älskar. Saknar alla jobbarkompisar och även de boende.

Lämna en kommentar